Jak schudnąć 10 kg: dieta, trening i porady

schudnąć 10 kgPomimo przesadnej ilości diet, które obiecują nauczyć cię, jak drastycznie schudnąć, jeśli chcesz wrócić do kształtu skutecznie, lepiej jest schudnąć powoli. Dieta, aby stracić 10 kg wagi, aby była zdrowa, powinna trwać od trzech do sześciu miesięcy. Wszystko zależy od rodzaju diety i planu treningowego dotyczącego aktywności fizycznej. Zanim rozpoczniesz proces odchudzania, skonsultuj się z dietetykiem, aby omówić swoje szczególne potrzeby żywieniowe. Ćwiczenie jest również dobrze dostosowane do Twoich celów i Twojego zdrowia.

Dieta na odchudzanie 10 kg: redukcja kalorii

Czy twoim celem jest utrata co najmniej 10 kilogramów? Następnie musisz jeść mniej kalorii niż potrzebuje twoje ciało, redukując swoje porcje. Ogólnie przyjmuje się, że 1 kg masy ciała ma około 7 700 kalorii. Aby stracić od 0,5 do 1 kg tygodniowo, należy zmniejszyć zużycie kalorii. Aby przeczytać więcej: 1 kg ile jest kalorii? .

redukcja kalorii

Weźmy przykład 35-letniej kobiety, 165 cm wzrostu, ważącej 75 kg, która chce zrzucić 10 kilogramów. Korzystając z formuły obliczania zapotrzebowania na kalorie będziesz miał przydatne informacje na temat dziennych kalorii, aby schudnąć. Jeśli jesteś w lekkiej aktywności fizycznej jeden dzień w tygodniu, będziesz potrzebował 1734 kalorii/dobę, aby utrzymać swoją obecną wagę oraz 1234 kalorii/dobę, aby schudnąć 0,5 kg na tydzień wagi.

Prawdą jest, że aby schudnąć musisz jeść mniej i lepiej, ale zejście poniżej 1200 kalorii dziennie, jeśli jesteś kobietą lub poniżej 1800 kalorii, jeśli jesteś mężczyzną, może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego. Zbyt małe jedzenie może spowolnić konsumpcję kalorii, ponieważ obniża metabolizm. Dlatego też, często i chętnie, zbyt restrykcyjna dieta może być bumerangiem, który okazuje się mało użyteczny i wywołuje efekt jo-jo.

Jeśli potrzebujesz pomocy w odchudzaniu, wejdź na stronę znaneleki.pl gdzie znajdziesz suplementy na odchudzanie.

Strategie żywieniowe

Tak samo jak wybory żywieniowe, których dokonujesz, nawet częstotliwość posiłków ma istotny wpływ na to, czy celem Twojej diety jest utrata 10 kilogramów. Aby utrzymać energię ciała i kontrolować głód, jedz trzy posiłki oraz jedną lub dwie przekąski dziennie. Każdy posiłek powinien być tej samej wielkości. Wybierz produkty spożywcze, które sprawią, że poczujesz się pełnowartościowy. Jedną z najpopularniejszych diet na odchudzanie jest dieta ketogeniczna. Napełnij połowę dania warzywami i owocami, a w drugiej połowie dodaj białko i całe ziarna.

Na przykład śniadanie może składać się z dwóch jaj na twardo ugotowanych jajek z kawałkiem toastu pełnoziarnistego i kilkoma plasterkami melona. Zupa warzywna z grillowaną piersią z kurczaka to świetny wybór na obiad. Przy obiedzie kawałek grillowanego łososia, szparagów i ziemniaka to dobry kompromis. Świeże owoce, warzywa gotowane lub surowe, chude sery, niskotłuszczowy jogurt lub krakersy pełnoziarniste to dobra przekąska.

Należy ograniczyć lub wyeliminować fast food’y: napoje gazowane, słodkie herbaty, pakowane herbatniki, ciasta ze zbyt dużą ilością kremów, cukierków i smażonej żywności. Te rodzaje żywności zwiększają ilość kalorii, nie przynosząc żadnych korzyści dla zdrowia. Jeśli chodzi o gaszenie pragnienia i nawilżanie, woda jest najlepszym wyborem.

Zasady

Aby schudnąć bez zmuszania naszego ciała do poddania się okresowi wolnej niegodziwości, frustruje go i staje się tylko nerwowy i odzyskiwanie funtów w krótkim czasie, wystarczy przyjąć dobre zasady. Pozwoli to nie tylko osiągnąć swój cel utraty wagi, ale po zakończeniu diety, to daje dobrą dietę, aby trzymać się w celu utrzymania dobrej kondycji.

Odpowiednia żywność

Wiedza o tym, jak dobrać odpowiednią żywność dla swojej diety i jak wybrać właściwych sojuszników w czasie wojny, może zmienić ostateczny wynik dużo. Preferuj produkty żywnościowe, które pozwalają zawierać porcje przybywające w pełni na koniec posiłku: na przykład 350 g warzyw daje więcej satysfakcji niż 350 g smażonego kordonu bleu, po prostu znajdź odpowiedni przepis, aby oszukać umysł.

Owoce, całe ziarna, chude mięso i produkty mleczne są przyjaciółmi Twojego metabolizmu, dają Ci odpowiednią ilość białka i witamin oraz utrzymują Twoją energię do następnego posiłku. Nie zapomnij dodać błonnika, aby obudzić swoje jelita i utrzymać aktywny metabolizm oraz pomóc sobie z pokarmami spalającymi tłuszcze, takimi jak Moringa, super jedzenie wybierane przez gwiazdy, czy cytryna, która jest również idealna do oczyszczania.

Metody gotowania

Bardzo często złe nawyki, które niszczą naszą linię, nie wynikają z rodzaju jedzenia, które wybieramy, ale ze sposobu, w jaki je przygotowujemy. Rodzaj gotowania, który zatrzymuje tłuszcz lub nadmierne dodawanie przypraw może wysadzić w powietrze wszystkie nasze dobre intencje.

  •     Mięso: Podczas przygotowywania mięsa należy pamiętać o usunięciu skóry i tłuszczu przed gotowaniem.
  •     Brak smażonej żywności: brak okruchów chleba i nietoperzy i trzymaj się z dala od oleju.
  •     Światło do gotowania: do gotowania potraw używa się gotowania na parze (na rynku są garnki ułatwiające ten proces). Jeśli chodzi o przyprawy, używaj przypraw i ograniczaj sól, aby zyskać smak i wyeliminować zatrzymywanie wody.
  • Płyny. Bierz co najmniej dwa litry wody dziennie: pomoże Twojemu organizmowi pozbyć się odpadów i sprawi, że skóra stanie się zdrowsza i jaśniejsza. Herbata Bancha jest również doskonała pod względem właściwości odtruwających.

Sport

Znalezienie odpowiedniej kombinacji aktywności sportowej pozwoli Ci szybciej osiągnąć swój cel. Tak, dobrze mnie słyszałeś, powiedzieliśmy kombinację, bo będziesz musiał zrobić więcej niż jedną rzecz. Trening cardio jest niezbędny i może być przeprowadzany codziennie. Inaczej jest w przypadku przemówienia o podnoszeniu ciężarów. Ta faza jest również niezbędna, ale nie można tego robić codziennie, ponieważ mięśnie potrzebują czasu, aby się wyleczyć. Nie spiesz się, rodzaj sportu i częstotliwość mogą się różnić, na pewno znajdziesz odpowiedni dla siebie. Jeśli masz nadwagę, nie zniechęcaj się, i tak możesz trenować, po prostu musisz to robić przez dłuższy czas i wybrać sport, który nie obciąża Twoich stawów. Na przykład, unikaj biegania i uczęszczaj na kurs pływania przynajmniej przez pierwszy rok.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *