Co to jest Dieta Paleo?

Paleo diet opiera się na prostym założeniu – Jeśli jaskiniowców nie jeść, należy albo. Tak długo, aby cukier rafinowany, nabiał, rośliny strączkowe i ziarna (jest to wstępnie rolnej rewolucji) i Witam do mięsa, ryb, drobiu, owoców i warzyw. Chodzi o to że eliminując żywności Nowoczesna era, takich jak wysoko przetworzonych węglowodanów i nabiał, można uniknąć lub kontrolować „chorób cywilizacyjnych” jak cukrzyca typu 2 i choroby serca i prawdopodobnie utratę masy zbyt. Co jeść i ile zależy od Twoich celów lub konkretnego programu korzystasz, jeśli zdecydujesz się wykonać jedną. Dieta wysokobiałkowa słabo plasuje się pośród U.S. News ekspertów, którzy uważają, że zbyt restrykcyjne, aby być zdrowe i zrównoważone.

dieta paleo

Jak działa Dieta Paleo?

Na szczęście nie musisz iść all-in na diecie paleo styl. Jeśli chcesz przetestować wód, spróbuj po prostu włączenie kilka z tych zasad w dni po raz pierwszy:

  • Jeść (cheeseless) warzywko omlet na śniadanie zamiast miskę zbożowych.
  • Wykorzystanie sałata zamiast tortilli do tworzenia „otacza” spośród kanapka mięso na obiad.
  • Zainwestuj w spiralizer stworzyć „makaron” spośród warzyw, takich jak cukinia; połączyć je z klopsiki (crumbless chleb) lub filet z ryby.
  • Przekąski na orzechy – ale nie orzeszki, które są technicznie roślin strączkowych i niedostępne na większości planów paleo.

To proste znaleźć więcej wskazówek online, ale książka również sprawia, że nawlekanie. „Dieta Paleo,” na przykład, kontury podstawowych zasad Paleo i oferuje trzy „poziomach” które pozwalają na różne stopnie oszustwa-trzy „open dania” na tydzień na „entry level” Zaplanuj, dwa na „utrzymanie” i tylko jeden na „maksymalnej”. W zależności od poziomu może również uzyskać „przejściowe” przyprawy (opatrunek o niskiej zawartości tłuszczu i salsa) i napoje (kawa, piwo lub wino z umiarem), zapić mięsa i roślin. Można użyć poziomów, jak chcesz. Zacznij od pierwszego i stopniowo przenieść do bardziej restrykcyjne – lub po prostu ruszać. Dla bardziej dramatyczne zmiany, szef prawo do trzeciego.

Paleo dieta pomoże Ci schudnąć?

Może spowodować utratę wagi na diecie Paleo. Jeśli kompilacji „deficyt kalorii” do planu Paleo-jeść mniej kalorii niż codzienne zalecane max lub spalenie extra sprawując – powinny rzucić trochę funtów. Jak szybko i czy można je deptać, zależy wyłącznie od Ciebie. Recenzję 2015 w czasopiśmie przewodu pokarmowego choroby wątroby stwierdził, że diety Paleo-esque „może być antidotum dopuszczalne do niezdrowej diecie zachodniej, ale tylko jednoznaczne wyniki randomizowanych, kontrolowanych badaniach lub meta analiz będzie wspierać to hipotezy.” Na tym wciąż czekamy. W międzyczasie Oto, co stwierdzono o diety i innych jak to:

  • Mały eksperyment, który spojrzał na odchudzanie stwierdził, że 14 uczestników stracił średnio około 5 funtów, po trzech tygodniach na schemacie Paleo. (Ale nawet naukowcy poprosili ich badania „słaby”.)
  • A 2015 badania w Journal of American College of Cardiology okazało się że 76 osób, którzy poszli Paleo dieta dla 60 dni (jak również tych, którzy poszli wegańskie, śródziemnomorskiej i DASH plany dla tej samej długości czasu) stracili średnio 9 funtów i wykazało poprawę w ich poziom ciśnienia krwi. Efekty były największym i najbardziej trwałe wśród ludzi, którzy również wzięli udział spotkania grupy wsparcia regularnej diety.
  • A 2015 badania w czasopiśmie Cell Metabolism porównywano low-carb i niskiej zawartości tłuszczu diety na 19 otyłych mężczyzn i kobiet, którzy zostali na oddziale metabolicznym, gdzie one wykonywane codziennie przez dwa tygodnie. Podczas gdy diecie niskowęglowodanowej stracił nieco większą wagę, diecie niskotłuszczowej stracił więcej tkanki tłuszczowej.
  • A 2014 badania w Annals of Internal Medicine po 148 dietetyków otyłe ponad rok i stwierdził, że tych, którzy wyciąć węglowodanów stracił prawie 8 funtów więcej niż tych, którzy ich spożycia tłuszczu przybraniem.

W innym badaniu 2014 w European Journal of Clinical Nutrition porównywano wpływ planu Paleo do tych standardowych diety o niskiej zawartości tłuszczu na 70 otyłych kobiet po menopauzie. Po sześciu miesiącach Grupa Paleo stracił 14 funtów średnio, podczas gdy inne grupy stracił prawie 6 funtów. Po roku Grupa Paleo stracili średnio 19 funtów, i diecie niskotłuszczowej spadła 10 funtów. Rok później obie grupy miał odzyskał trochę na wadze: Grupa The Paleo był nadal w dół 10 funtów, podczas gdy grupa niskiej zawartości tłuszczu spadły średnio ponad 6 funtów.

Jak łatwo jest Paleo diety do naśladowania?

Może możesz przyzwyczaić się do idei breadless Kanapki? Lub po mleko i ciasteczka bez mleka lub pliki cookie? Diety jak Paleo Diet, które ograniczają całej żywności grupy są trudne do naśladowania. Z drugiej strony można określić, jak primal chcesz być, pracujących w niektóre posiłki oszukiwać Jeśli chcesz.

Paleo dieta jest stosunkowo wygodne tych dni. Paleo przepis witryn i książki kucharskie są obfite, ale można również dołączyć do planu Paleo jedzenie. Alkohol nie jest zalecane ale OK z umiarem. Masz wiele witryn i książek dla pomocy technicznej.

Wolne miejsca jak Paleo skok służyć do receptur dla zwolenników diety Paleo. Jest nawet „The Paleo Diet Cookbook”, „Codziennego Paleo” i „Primal Blueprint Cookbook.”

Można jeść na diecie Paleo, jeśli jesteś sumienny. Chociaż nie było restauracji, aby kusić naszych przodków paleolitu, jesteś wolny, aby zdecydować, jak będziesz pracować w nich. Jeśli (lub raczej kiedy) robisz,  „paleo diet ” zaleca prostotę: zamówić chude mięso lub owoce morza z warzyw i świeżych owoców, i nazwać to noc.

Będziesz musiał znaleźć własne sposoby, aby zaoszczędzić czas na diecie Paleo. Ponieważ dieta zazwyczaj obejmuje wiele domowych gotowania, może być czasochłonne. Jednak wiele usług dostarczania posiłków oferują lub nawet specjalizują się w opcjach Paleo.

Istnieje wiele zasobów i wsparcie dla zwolenników Paleo.  „Paleo diet ” oferuje przykładowe plany posiłków i receptur, listy zatwierdzonych pokarmów, i porady na przyklejeniu się do planu podczas jedzenia i podróży. Znajdziesz tu jeszcze więcej pomocy online, w tym wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy, przewodniki szybkiego startu i listy zakupów.

Będziesz pobyt całkiem pełny na diecie Paleo. Eksperci żywienia podkreślają znaczenie sytości, zadowolony uczucie, że masz wystarczająco dużo. Nie powinieneś czuć się głodny na tej diecie – białka i błonnika są napełniania, a dostaniesz mnóstwo obu. Jedno małe badanie 29 uczestników opublikowanych w metabolizm w 2010 znaleziono Paleo dietetyków czuł się tak samo, ale spożywane mniej kalorii niż ich odpowiedniki śródziemnomorskie.

Czy Dieta Paleo smakuje dobrze zależy od podniebienia. Fiends będzie niegodny; kubki smakowe dla miłośników mięsa będą się radować-tak długo, jak się nie znudzą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *