Co to jest dieta Dukana?

Nazwany ” francuski medycznych roztwór do trwałej utraty masy ciała ”, dieta Dukana jest ostatecznym nakazowych jedzenia, z zaledwie 72 żywności do wyboru w pierwszej fazie. Węglowodany są wroga, nawet jeśli pochodzą one ubrane w owoce i warzywa.

dieta Dukana

Pierre Dukan wysokiej białka, low-carb plan został po raz pierwszy opublikowane we Francji w 2000 roku pod nazwą „Je ne sais pas maigrir’ (nie wiem jak schudnąć). Dopiero w 2010, że Dukan ruch osiągnął Wielkiej Brytanii, przemianowane jako dieta Dukana. Mimo że nowy dzieciak na bloku już bardzo carb-free, Dukan rzeźbione lukę jostling rynku utraty wagi cud z niewielką pomocą z niektórych fanów dość dobrze znane. Kate Middleton, w biegu do jej królewski ślub, podobno wpadł dwóch rozmiarach sukienkę, Dukan’s metody.

Pierre Dukan rozpoczął karierę medycznych specjalizujących się w neurologii, ale rzekomo przełączony do żywienia po polecamy wysokiej białka diety do znajomego zdesperowani, aby schudnąć. Pod wrażeniem jego przyjaciel gwałtowne zmniejszenie rozmiaru, Dukan zdecydował się na rozwój i badania diety, które ostatecznie by go nazwa gospodarstwa domowego. Do tej pory książki Dieta Dukan sprzedał ponad siedem milionów egzemplarzy na całym świecie i został przetłumaczony na 14 różnych językach.

Nie bez kontrowersji, Dukan’s plan odchudzania doszła pod krytykę od pracowników służby zdrowia, wielu wierząc, że dieta sprzyja niezrównoważony sposób odżywiania. W ostatnich latach Pierre Dukan kontrowersyjnych twierdzeń również przyniosły niechcianą uwagę na markę Dukan.

Opis diety

Dieta dukan jest podobna do diety ketogennej, jako że oba podkreślają spożycie tłuszczów i białek, ale pomijające węglowodany. Organizm będzie zwrócić się do zapasów glikogenu (węglowodany) dla energii najpierw, jeśli zapasy są obfite. Dieta ketogeniczna zasadniczo zmusić organizm do przełączania się z spalania węglowodanów na energię do spalania tłuszczu. To często ma pożądany efekt odchudzania, choć wysoki poziom ketony w organizmie może być problematyczne i może prowadzić do stanu zwanego ketozy.

Fazy diety Dukana

Istnieją cztery fazy diety dukan. Faza ataku, faza rejsu, Konsolidacja i stabilizacja.

Dieta koncentruje się na naturalnych, a nie pakowane, żywności. Zachęca również do aktywności fizycznej.

Faza ataku

Faza ataku ma na celu szybką utratę wagi: od 2 do 3 kilogramów, lub 4,4 do 6,6 funtów, w ciągu 2 do 10 dni. Mówi się, że jest to sposób na rozpoczęcie metabolizmu.

Dieter może wybierać spośród 68 białek, ale mogą jeść tylko chude białko. Kwota jest nieograniczona. Nie ma liczenia kalorii. Białko może być wszelkiego rodzaju wołowiny, ryby, kurczaka, jajka, soja, i twaróg, ale musi być niska w tłuszczu. Dieter musi unikać mięsa z dodatkiem cukrów.

Dieter zużywa również co najmniej 1,5 łyżki otrębów owczej, jedyne źródło węglowodanów dozwolone w tej fazie.

Otręby Owat jest bardzo wysoka w błonnik, więc duża część węglowodanów nie można podzielić i trawione. To sprawia, że otręby owina mniej węglowodanów bogatych niż inne źródła węglowodanów. Otręby Owat również pomaga stłumić głód, ponieważ rozszerza się do 20 razy jego rozmiar w żołądku.

Osoba musi spożywać co najmniej 1,5 litrów wody dziennie. Powinny one wykonywać przez 20 minut każdego dnia.

Faza rejsu

Ta faza ma na celu pomóc Dieter osiągnąć ich docelowej masy ciała bardziej stopniowo, dodając 32 konkretnych warzyw do diety. Owoce nie są dozwolone.

Otręby owad jest jedynym źródłem węglowodanów w fazie ataku diety.

Podczas fazy rejsu, osoba zwykle ma na celu zmniejszenie masy ciała o około 2 funtów tygodniowo.

Jeśli osoba chce stracić 30 funtów, faza ta potrwa 15 tygodni, ale jeśli chcą stracić 5 funtów, to potrwa 10 tygodni.

Wiele różnych pokarmów można jeść, ale jeśli prowadzą do przyrostu masy ciała, będą one zakazane.

Dieter może jeść nieograniczoną ilość białka niskotłuszczowego, jak w fazie ataku, i nieograniczoną ilość warzyw nieskrobiowych, takich jak szpinak, Okra, sałata i zielona fasola.

Jednak, będą one alternatywne spożycie chudego białka i warzyw, tak, że w ciągu jednego dnia będą jeść tylko chudego białka, a na następnej, będą jeść Chude białka w połączeniu z nieograniczoną niskiej skrobi warzyw.

Dieter będzie nadal spożywać 1,5 litrów wody i jedną łyżkę otrębów owat każdego dnia.

Marchew, kukurydza i groszek są warzywa skrobiowe. Nie są one dozwolone.

Dieter powinien wykonywać przez 30 minut każdego dnia.

Faza konsolidacji

W fazie konsolidacji, osoba nie ma na celu utratę wagi, ale aby uniknąć odzyskania go.

Każdego dnia, osoba może teraz spożywać:

  • nieograniczone ilości białka i warzyw
  • jednego kawałka niskocukrowe owoce
  • jedną porcję sera
  • dwie kromki chleb pelnoziarnisty

Dieter może mieć jednego lub dwóch porcji skrobiowe i jeden lub dwa posiłki obchody każdego tygodnia. W celebracji posiłku ludzie mogą jeść, co chcą.

Podczas tej fazy dieter zaczyna się jedzenie diety core czystego białka jednego dnia tygodniowo, najlepiej tego samego dnia każdego tygodnia.

Ta faza obejmuje 25 minut ćwiczeń dziennie.

Fazy stabilizacji

Jest to długoterminowe konserwacji część planu. Osoba nie należy spodziewać się stracić lub przyrost masy ciała.

Ludzie mogą jeść, co chcą, tak długo, jak one wykonaj kilka prostych zasad:

  1. jeden dzień w każdym tygodniu muszą mieć dzień all białko, jak fazy ataku
  2. jeść trzy łyżki otrąb owsianych dziennie
  3. ćwiczenia dla 20 minut każdego dnia
  4. nigdy nie schodami ruchomymi lub windy

Fazy stabilizacji jest długoterminowy plan, który staje się częścią stylu życia danej osoby. Diecie mogą spożywać sztuczne słodziki, ocet, gumy bez cukru i przypraw. Oni również powinni wziąć witamin z minerałów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *